Klantenservice

Tuinsjop maakt een grote selectie beschikbaar uit het aanbod van verschillende Nederlandse tuincentra en webwinkels. Door het aanbod te combineren en overzichtelijk in te delen ontstaat er voor de bezoeker een nieuwe manier om leuke tuinproducten te vinden en te vergelijken.

De webwinkels die wij hebben geselecteerd voldoen aan strenge eissen. Elke winkel heeft een eigen klantenservice waar goede ondersteuning en klantcontact wordt geboden, en is voorzien van duidelijke informatie omtrent algemene voorwaarden en privacy.

Webwinkel Keurmerk

De voorkeur gaat bij ons altijd uit naar winkels met een keurmerk. Er zijn verschillende keurmerken waarvan de bekendste Thuiswinkel Waarborg, Qshops keurmerk, en Webshop keurmerk zijn. Om als online winkel in aanmerking te komen voor een keurmerk moet er altijd aan kwaliteits en veiligheidseissen worden voldaan. Echter heeft niet elk bedrijf een keurmerk nodig, bijvoorbeeld de welbekende tuincentra waar tegenwoordig ook via de website besteld kan worden.

Leveringstijden en Verzendkosten

Let altijd op wanneer u iets bestelt wat de levertijd is en of er leveringskosten in rekening worden gebracht. De prijs staat bij ons altijd vermeld zonder eventuele leveringskosten. Meestal worden er geen verzendkosten in rekening gebracht bij bestellingen boven een bepaald bedrag. In veel gevallen zijn de verzendkosten gratis bij bestellingen boven de €20. De leveringstijden kunnen erg uiteen lopen voor de verschillende producten. Meestal worden producten binnen 3 tot 5 werkdagen geleverd, maar soms kan het ook voorkomen dat de levertijd wat langer is bijvoorbeeld tot 11 dagen. In de meeste gevallen wordt het duidelijk aangegeven wanneer de levertijd langer is.

Garantie

Voor sommige producten kan het zijn dat er garantie wordt geboden. Hierbij valt met name te denken aan tuinmeubilair, gereedschappen en machines. Kijk altijd op de site van de verkopende winkel wat de garantievoorwaarden zijn. Bij elke winkel gelden verschillende voorwaarden, en soms is het mogelijk om het product te retourneren en uw geld terug te krijgen als u niet tevreden bent.

Klachtenprocedure

Als u klachten heeft over de levering of de afhandeling van uw bestelling kunt u ten alle tijden een klachtenprocedure starten bij de klantenservice van de betreffende winkel. Als consument heeft u recht op een correcte afhandeling van uw klachten.